Terminologia

  • Trading desks – firma (lub dział domu mediowego/agencji) zajmująca się zakupem i optymalizacją kampanii RTB, korzystająca z platformy DSP (np. BidFlow).
  • Demand-Side Platforms – platforma wspierająca proces sprzedaży/zakupu reklamy poprzez obliczanie stawki dla danej odsłony na podstawie danych o użytkowniku.
  • Ad Exchanges – platforma, której zadaniem jest udostępnienie powierzchni reklamowej do zakupu przez systemy automatyczne.
  • Supply-Side Platforms – platforma wspierająca proces sprzedaży/zakupu reklamy poprzez dostarczanie informacji o dostępnych emisjach na stronie wydawcy w czasie rzeczywistym.
  • Ad Networks – sieci reklamowe, które korzystają z modelu RTB.
  • Data Partners – dostawca danych o użytkownikach.
  • Dynamic Creative Optimisation Partners – narzędzie pozwalające na optymalizację kreacji reklamowych w czasie rzeczywistym.
  • Ad Verification and Brand Protection Partners – narzędzie pozwalające na efektywną ewaluację kampanii, dzięki któremu można optymalizować reklamy po zakończeniu kampanii, w celu skuteczniejszych działań reklamowych w przyszłości.